Sportdiëtiek

Als je het maximale wilt halen uit je voeding voor je sportprestatie, bijvoorbeeld om je uithoudingsvermogen te verhogen of de spieropbouw te versterken, kun je terecht bij onze sportdiëtist Sandra Buijing.

De voeding van iedere sporter begint met een gezonde basisvoeding. Sport je op recreatief niveau, dan zul je genoeg hebben aan een gezonde basis en extra vochtadviezen. Wil je prestaties verbeteren, langer op een intensief niveau kunnen trainen of een sneller herstel na een zware inspanning? In dat geval kan goede sportvoeding je helpen.

Bij een sportvoedingsadvies wordt er gekeken naar de verdeling van de hoeveelheid voedingsstoffen in de voeding zoals koolhydraten, eiwitten en vetten maar ook naar vitamines en mineralen. Hoeveel heb je nodig en hoe kun je dat bereiken. Daarbij wordt gekeken naar de timing van de maaltijden en het gebruik van voedingssupplementen. Het voedingsschema is volledig aangepast aan de behoefte van jou als sporter.

Een goede voeding helpt je beter te presteren en zorgt voor een sneller herstel. De sportdiëtist kijkt naar je trainingsschema, de duur en de intensiteit van de trainingen en de tijden waarop getraind wordt. Iedere sport stelt andere voedingseisen. Ook kan de sportdiëtist helpen bij het bereiken van het gewenste lichaamsgewicht, maag-darmklachten of kramp. En, niet onbelangrijk, er wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke smaak en voorkeuren.

Onze sportdiëtist heeft ervaring in een breed scala van sporten; van beginnend hardloper tot professioneel voetballer.

Voor meer informatie klik hier.