“Sportmedisch Centrum Nieuw Rotterdams Peil is Rotterdams meest toonaangevende centrum op het gebied van prestatieverhogende inspanningstesten, orthopedische (sport)revalidatie en blessurepreventie

afspraak

Afspraak

Wachttijden kennen wij niet, we proberen u zo snel mogelijk te helpen. Na het maken van een afspraak krijgt u per e-mail een bevestiging. Daar kan een vragenlijst bijgevoegd zijn, dit helpt ons de tijd zo efficiënt mogelijk te benutten.

 

intake en onderzoek

Intake en onderzoek

Na het maken van een afspraak komt u bij ons voor een intake en onderzoek. Tijdens de intake wordt uw zorgvraag in kaart gebracht en wordt er een lichamelijk onderzoek gedaan om een diagnose te stellen. Tot de mogelijkheden behoort dat er voor aanvullend beeldvormend onderzoek wordt doorverwezen naar het Erasmus MC of het MRI Centrum.

 

behandelplan

Behandelplan

Op basis van alle gegevens uit de intake en het onderzoek wordt er samen met u een behandelplan opgesteld. In overleg wordt er een hoofddoel bepaald. Op het moment dat het hoofddoel behaald is, zal uw revalidatie worden afgerond.

 

Afspraak maken?

Laatste nieuws

Rotterdam Marathon in april: bouw je training slim op!

Rotterdam Marathon in april: bouw je training slim op!

Sinds vorige week kan je je weer inschrijven voor de Marathon van Rotterdam. Meer dan 10.000 hardlopers deden dat al. Rotterdam en omgeving staat weer aan de vooravond van een nieuw trainingsseizoen. Een marathon wil je met plezier en zonder pijn kunnen voltooien. Dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom helpen we je graag goed op weg naar 8 apil 2018. Begin op tijd met trainen en bouw langzaam op Het is oktober. April lijkt nog zo ver weg. En dat is maar goed ook. Om een marathon zonder blessureleed te kunnen voltooien, is het belangrijk dat je de training rustig en geleidelijk opbouwt. Qua omvang en intensiteit. Elke spier, elke pees en elk gewricht moet namelijk wennen aan de extra inspanning van de komende periode.  Bouw je jouw training te snel op, dan loop je al snel het risico op knie-, enkel-, heup- of andere klachten. Een lopersknie, hielspoor, shinsplints en zere achillespezen zijn typische overbelastingsblessures en liggen al snel op de loer. Begin nu al rustig met trainen en start je marathonschema net na de kerst! Kies een marathonschema dat bij je past Focus niet teveel op een bepaalde eindtijd die je wilt lopen, zeker niet als je nog beginner bent. Maar kies een marathonschema dat past bij jouw lichamelijke conditie op dit moment. Zo loop je het minste risico op blessures en overtraining. Loop je je duurlopen continue op te snel tempo, dan ben je straks voor de marathon al over je conditionele piekmoment heen en raakt je lichaam weken van te voren steeds vermoeider. En pieken wil je doen tijdens je marathon toch? Met een... Meer informatie

Partners waarmee wij samenwerken